נזקי רכוש: המדריך המלא לתביעה היעילה לעסקים

כאשר מדובר בעסקים, למזל אין מקום, ועל כן רבים בוחרים להתנהל בחוכמה ולבטח את הרכוש, במיוחד כאשר מדובר בציוד רב ערך. בשלב זה של בחירת פוליסה יש לשים לב מה החברה המבטחת מחשיבה כסיכון, האם מדובר בביטוח שמכסה מעבר לתכולה בסיסית, מהי הפרמיה הנדרשת עבור כיסויים חריגים, איזה ציוד אינו יכול להיכלל בפוליסה, אלו סייגים קיימים וכדומה. מכאן שאין ספק שבחירת פוליסה מתאימה מצריכה לא מעט עבודת מחקר, אך יש להבין שגם לאחר מכן עשויים להשקיע לא מעט מאמצים. מתי? כאשר מבקשים להפעיל את הפוליסה, אך נתקלים בסירוב מנומק משפטית מטעם חברת הביטוח.

השיגו ייצוג מקצועי!

אם מזדהים עם הדברים וכבר חוויתם עד כמה ניהול תביעה עשוי להתגלות כמשימה מתישה, יש לדעת שאין למהר לוותר, אלא נדרשים להילחם. לרשותכם מספר כלים שעשויים להוות את ההבדל בין תביעה אפקטיבית לתבוסה מוחלטת. שנתחיל? הטיפ הראשון הוא לפנות לעורך דין מומחה בתחום, ממש כפי שניתן למצוא אצל משרד עורכי דין אלמוג-שפירא. ברגע שמשלבים ידע עשיר בתחום לצד ניסיון רב, ניתן לדעת שמכוסים. ייצוג מקצועי לא רק יימנע מחברת הביטוח לסבן באמצעות מונחים מקצועיים ולא ברורים, אלא הוא גם יסייע לאתר סעיפים שאינם לגמרי מדויקים ובאופן כללי יימנע מחברת הביטוח לסלף את העובדות. מכאן שאם חשים לבד במערכה, טוב לדעת שניתן גם אחרת.

איסוף ראיות

ראיות הם שם המשחק, ועל כן מהרגע שבו מודעים לנזק, יש לתעד כל מה שרק ניתן. זה אומר לצלם את הרכוש, (או את היעלמותו). זה אומר לדבר עם עדים ולקחת מהם פרטי התקשרות. זה אומר לאסוף מסמכים רלוונטיים. זה אומר להעלות על כתב את השתלשלות האירועים, בסמוך ככול הניתן למועד ההתרחשות (חשוב ביותר כדי שפרטים חשובים לא יישמטו או יישכחו). זה אומר לחפש הקלטות (אם יש כאלו) וכדומה.

נזקי רכוש: המדריך המלא לתביעה היעילה לעסקים

אי יצירת קשר עם הצד הפוגע

הרבה פעמים ציוד נפגע בגין מעורבות של צד שלישי. אותו אדם ייתכן שהרס במזיד או בטעות, אך בכול אופן יש לשים לב כיצד מתנהלים מולו, ואם ניתן, מוטב להימנע מכך. מדוע? מאוד ייתכן שמי שעומד מאחורי השיחה היא חברת הביטוח שמייצגת את אותו אדם, כך שהיא תנסה למשוך אותכם להודות בפיסת מידע רלוונטית, כזו שתנקה אותה מאשמה. אם בכול זאת עניתם לשיחה, מומלץ לענות בהתאם לנוסח הבא: "אני לא חייב לשתף פעולה. לא איתך ולא עם מי שמייצג אותך".

מעבר על התקנון

טרם מגישים תביעה, מוטב לעבור מחדש על סך תנאי הפוליסה, כולל האותיות הקטנות. צעד זה הכרחי כדי להבין מה בדיוק הפוליסה מכסה, וזאת כי לעיתים די בשינוי עדין בניסוח, כדי שהמקרה לא ייחשב כנזק שמצדיק קבלת פיצוי. כמו כן, מעבר על תנאי הפוליסה חשוב גם כדי לדעת מה לומר, גם כדי לדעת לאיזה נתון לתת במה, ובמקביל גם כדי לדעת אלו פרטים אין צורך לציין. כך למשל אם נגנב רכוש מהחנות ובדיוק באותו ערב השארתם את החנות פתוחה ללא נעילה (נתון שאינו מיישר קו עם תנאי הפוליסה), הרי שאין טעם לנדב פרט זה מיוזמתכם. עוד נציין שבעת הגשת תביעה חשוב לעבור על אופי ההתנהלות הנדרשת מטעם חברת הביטוח, כך שטעות של חוסר תשומת לב לא תיפגע בסיכויים להשיג פיצוי מלא. טיפ אחרון? אל תחכו, הגישו את התביעה בהקדם הניתן.

 

נגישות