מובילים מהלב: כשאתם כותבים תוכן שיווקי, הרגש הוא כלי שימושי במיוחד

כתיבה של תוכן שיווקי היא אתגר משמעותי, בייחוד בעידן שבו יש קושי רב ללכוד את תשומת הלב של הרוכש הפוטנציאלי. למעשה, אחד מהכלים החזקים ביותר בהם ניתן להשתמש בשביל להעביר את המסר הוא באמצעות שימוש ברגש אשר מפעיל לא רק את התת מודע אלא גם מאפשר להעביר מסרים שיווקיים ופרסומיים בגובה העיניים, כל זאת תוך שימת דגש על יצירה של ערך מוסף שיוביל בסופו של דבר לחשיפה מוגברת למוצר או  לשירות עליו כותבים. ככותבי תוכן, רצוי לשלב את הרגש בתוך תהליך הכתיבה, ובכך להוביל ליצירה של גירוי שיוביל לפעולה.

מדוע רגש הוא כלי שימושי במיוחד בתחום של כתיבת תוכן?

חלק בלתי נפרד מתהליך של שיווק ופרסום כולל העברת מסרים באמצעות תוכן שיווקי – בין אם מדובר במאמרים מקצועיים, ניוזלטר או פוסט ברשתות החברתיות. השאלה מה זה רגש היא שאלה מורכבת מאחר והיא כוללת גם את התחושה אבל גם הרגשות. התחושות הן למעשה החוויה שנוצרת בעקבות הגירוי של החושים, כאשר בחלק גדול מהמקרים הרגש הוא זה שמפעיל את התת מודע ובהתאם לכך גם מייצר תחושה פיזית, החל מהאצה בדופק ועד הזעה.

היכולת שלכם ככותבי תוכן להעביר את המסרים השיווקיים בצורה מדויקת וקולעת למטרה כוללת בין היתר שימוש ברגש שנועד לייצר רגשות חיובים כמו אמפתיה ואמון במוצר או השירות, בייחוד במקרים של כתיבה שנועדה לחשוף את הקהל למוצר/שירות חדשים. יחד עם זאת, בשביל לעורר רגשות חיובים, צריך לקחת בחשבון קודם כל את קהל היעד אליו אתם פונים, מתוך מטרה ללחוץ על הנקודות הנכונות ובהתאם לכך להוביל ליצירה של מתן ערך הקולע בדיוק לצרכים של הקהל שלכם.

 

מובילים מהלב: כשאתם כותבים תוכן שיווקי, הרגש הוא כלי שימושי במיוחד

 

תוכן שיווקי – כך תוכלו לכתוב בצורה מקצועית ומלאה ברגש

תוכן שיווקי הפך בשנים האחרונות ובייחוד בעידן שבו יותר ויותר בעלי עסקים פונים לחברות מובילות לטובת קידום אתרים אורגני לטובת הגדלת החשיפה של המוצר או השירות אותו הם מציעים. ככותבי תוכן, השלב הראשון והחשוב ביותר הוא קודם כל להכיר את קהל היעד ואת הצרכים שלו. לאחר סקר שוק מקיף, השלב השני הוא יצירת שייכות בתהליך הכתיבה. מדובר באלמנט קריטי לטובת יצירת רגש שיוביל לא רק למתן תשומת לב לצרכים שלהם אלא גם יאפשר להם להרגיש חלק מהתהליך. מומלץ לתת לאנשים אחרים או כותבי תוכן מקצועיים לקרוא את הכתבה ולהביע את דעתכם, מתוך מטרה לזקק את התוכן ולהתאים אותו על פי ההערות שקיבלתם.

מדוע שייכות היא חיונית בתהליך של כתיבה?

שייכות היא רגש חזק מאוד שמשפיע באופן דרמטי על עולם הצרכנות, כפי שעלה בשורה של מחקרים. כתיבה שפונה באופן אישי היא זו שתצליח מצד אחד ליצור כתיבה שיווקית מוצלחת אך מצד שני גם לספק בלעדיות כלפי המוצר או השירות, כך שהוא ינקוט בפעולה. הגדולה שלכם ככותבי תוכן היא היכולת להוביל לא רק ליצירה של רגשות אלא גם לתחושה של מסתורין שמטרתה היא למשוך את הקורא לקרוא, בייחוד אם התחום בו אתם כותבים רווי בשאלות לא פתורות. כשכותבים מהלב היכולת להביע את עצמכם בצורה קוהרנטית וברורה עולה באופן משמעותי, ועל כן מומלץ לבצע מספר סקיצות ולבחון את התחושות האישיות שלכם בזמן הכתיבה, לטובת יצירה של תוצר איכותי שגם יוביל לתוצאות.

לסיכום

כתיבה מהלב היא חלק משמעותי בתהליך של העברת מסרים שיווקים ממוקדים. הניסיון מלמד כי תוכן שמשלב גם רגש הוא זה שבסופו של דבר מצליח להוביל לפעולה – בין אם בהשארת פרטים או אפילו בביצוע רכישה, בהתאם לסוג המוצר או השירות עליו אתם כותבים. העמקה ברגשות והבנה כי הם אלו שמפעילים את בני האדם ובוודאי רוכשים היא המפתח לכדי יצירה של תכנים שמעוררים רגשות ותחושות חיוביות, ומגיעות גם לידי ביטוי ביצירה של חיבור רגשי עמוק בין בית העסק לבין הלקוח.

נגישות