כך נוכל למשוך לקוחות חדשים – אינפוגרפיקה לעסקים

אינפוגרפיקה לעסקים

העברת מסרים היא לעתים נושא מורכב. אחד הנושאים היותר מאתגרים מבחינה זו, הוא העברת מסרים באמצעות נתונים, אשר עשויים להיות לעתים מבלבלים או מורכבים מדי. "אינפוגרפיקה" היא דרך לפתור אתגר זה, באופן יעיל במיוחד. במה מדובר?

המחשה מהירה ויעילה

עסקים נדרשים פעמים רבות או מעוניינים, להעביר מידע מורכב, לגורמים שונים. אלה עשויים להיות לקוחות פוטנציאליים, משקיעים, עובדים ועוד. אלא שלא תמיד, יש לצרכני המידע את הזמן או את הידע, לקלוט ולהבין את הדברים בבירור או במהירות. אם המידע הוא טקסטואלי ברובו והוא יועבר כמו שהוא, ייתכן שהדברים לא ייקלטו כראוי, אם בכלל ומידע חשוב יתפספס. באמצעות מידע גרפי שמוצג לקהל הלקוחות הפוטנציאליים באופן מתוחכם, ניתן לעתים קרובות לתת לכך מענה מצוין. מדובר על שילוב מחושב, של טקסט, נתונים מספריים, גרפים, תמונות ועוד. את גישת האינפוגרפיקה ניתן ליישם עבור מגוון רחב של מטרות. כמה דוגמאות אופייניות לכך, הן הצגת מידע מספרי, סטטיסטי והשוואות שונות, הצגת מידע כרונולוגי, המחשת תהליכים שונים, העברת מידע גיאוגרפי ואפילו הצגה מיוחדת של קורות חיים.

התרומה להשגת לקוחות

בתחרות על הלקוחות, מאמצי שיווק לא יכולים לבנות על התעמקות מצד הלקוח. ייתכן שהוא יתעמק מיוזמתו וייתכן שלא. אינפוגרפיקה מסייעת לשווק, באופן שמדגיש את מה שחשוב לכם, במהירות וביעילות. באופן מיוחד, ניתן להיעזר בעובדה שאינפוגרפיקה מדגישה נתונים ספציפיים, בכדי למשוך את העין. נאמר שאתם מוכרים ציוד שמאפשר לזהות התפתחות תקלות במכונות מסוימות, באופן מוקדם. תודות לכך, לקוחותיכם יכולים לבצע תיקונים קטנים, במקום לגלות את התקלה רק בשלב מתקדם, שאז דרוש תיקון גדול ויקר.

כיוון פעולה אפשרי אחר: אולי ישנם נתונים שלא נמצאים ברשותכם, אשר יימשכו את העין לשירותים שלכם? כיצד? נאמר שאתם משווקים צעצועים לחיות מחמד כמו כלבים. ידוע לכם שהם מסייעים להעסיק את הכלבים ובכך לספק מגוון תועלות, כגון צמצום נביחות מתוך שעמום. אולי ישנו נתון ממחקר, שממחיש זאת? למשל, מחקר שמראה ירידה בהיקף תלונות שכנים למשטרה על רעש מכלבים, במקביל לכניסת מוצר פורץ דרך בתחום זה לשוק? תמונת כלב תמשוך תשומת לב של חובבי כלבים לאינפוגרפיקה. הכלב בתמונה משחק עם צעצוע כזה, כך שהדבר יעורר עניין ספציפית בצעצועים. והנתון שליד התמונה ימחיש – יותר צעצועים, פחות תלונות.

מגוון תועלות נוספות

אינפוגרפיקה טובה עשויה לתרום לעסק במגוון דרכים נוספות, בהן:

התמקדות בעיקר – מעצם טבעה, אינפוגרפיקה מצמצמת את היקף המידע שמועבר. לכן, הדבר דורש בחירה באותם נתונים שהם העיקר או שחשוב לעסק במיוחד להבליט.

יצירת עניין – באמצעות אינפוגרפיקה איכותית, ניתן להכניס עניין לנושא יבש יחסית.

תדמית – קידום תדמית איכותית של העסק, אשר נתפס כמשקיען שהולך לקראת הקהל שלו. היבט נוסף בכיוון זה, הוא שהאינפוגרפיקה בדרך כלל מורכבת מתמונה אחת או כמה תמונות בודדות. קל לשתף זאת ובמקרה כזה, האינפוגרפיקה עשויה להיות מועברת בין גורמים שונים, ביוזמתם. בכך, תיהנו מפרסומת "ויראלית" בחינם.

חסכון בזמן – אינפוגרפיקה טובה חוסכת בזמן, הן למי שמסביר את הדברים והן לקהל שאמור לקלוט את המידע.

גמישות רבה – אינפוגרפיקה היא למעשה הגדרה רחבה למדי. בכל מקרה, הפורמט שבו בוחרים תלוי מאוד בטעמכם. כלומר, זו טכניקה גמישה ביותר.

לעבוד עם מקצוענים

Web3D היא חברה ותיקה ובולטת, אשר מציעה שירותי עיצוב ויצירת אינפוגרפיקה. זאת, לצד קשת רחבה של שירותים נוספים, בהם

מוצרי מולטימדיה שונים – כגון מצגות עסקיות, סרטי תדמית ואנימציה, הדמיות תלת מימד ועוד.

מיתוג – מיתוג ועיצוב גרפי.

אינטרנט ותוכנה – כולל שיווק דיגיטאלי ואסטרטגיה.

לסיכום

כדאי לכל עסק להיות מודע לאפשרות של יצירת אינפוגרפיקות. מדובר על עוד כלי רב עוצמה, אשר ישתלב בארגז הכלים העיצוביים. בשימוש חכם בכך, התועלת רבה וכמעט מובטחת.

נגישות