שיווק ופרסום באינסטגרם: עצות הזהב לשיווק אפקטיבי

בשנים האחרונות הרשת החברתית, אינסטגרם, הפכה לאחת הפלטפורמות האידיאליות ביותר לשיווק עסקים ולקידום אישי. עם זאת, יש דרך (יותר נכון, כמה דרכים), לעשות זאת בחוכמה, ולנצל את הפלטפורמה לטובתכם, ובכך – להפיק ממנה את המיטב. איך תשווקו באינסטגרם באופן אפקטיבי ונכון? ריכזנו בעבורכם כמה עצות ששוות זהב! בואו נתחיל.

אם טרם הקמתם פרופיל עסקי באינסטגרם – זה הזמן לעשות זאת, ואם עד היום אתם עובדים עם פרופיל אישי, טוב לדעת שניתן להמיר אותו בקלות לפרופיל עסקי. למה זה טוב? כי זה מאפשר לכם לראות נתונים שונים, להבין מה העוקבים אוהבים יותר ומה פחות, וכמובן זה יאפשר גם לבצע קידום ממומן – מה שלא ניתן לבצע בפרופילים אישיים. גם אם אתם מקדמים את עצמכם, ולא עסק קיים, עדיין מוטב יהיה להמיר את הפרופיל לעסקי.

בשורות טובות: אפשר לשווק באופן אורגני, וזה קל יותר משחשבתם!

מי שמשווק ברשתות החברתיות, יודע עד כמה החשיפה עשויה להיות נמוכה. בשונה מפייסבוק, לאינסטגרם יש כמה פיצ'רים מעולים שעשויים לסייע לכם לקדם את הפרופיל שלכם באופן אורגני, ומבלי לשלם עלויות פרסום גבוהות. מה שכן, קחו בחשבון שזו עבודה לא פשוטה, ושהקידום עשוי לקחת זמן, אבל אם תעשו זאת נכון – תהנו מעוקבים איכותיים, שהם גם קהל היעד שלכם. אז מה הפרמטרים העיקריים לשיווק אורגני מושכל?

  • לפני הכל, תוכן איכותי. התוכן שלכם חייב להיות תואם לאווירה של הרשת החברתית שבה הוא עולה, וכמובן, עליו לספק ערך לגולשים. יש מספר דרכים לספק תוכן לעוקבים או לקהלים חדשים, בין אם באמצעות פוסטים, רילס, שידורים חיים ואפילו סטוריז. הדבר החשוב ביותר, זה לא רק איכות התוכן, אלא גם קצב העלאת התכנים. שמרו על עמוד פעיל, שמתעדכן בתדירות גבוהה.
  • לא לפחד להשתמש בסטורי. הסטורי הוא פיצ'ר מעולה שיסייע לכם לשמור על קשר עם העוקבים שלכם. כדאי לשלב פיצ'רים נוספים, כמו סקרים, תיבת שאלות וכו', על מנת ליצור אינטראקציה עם העוקבים הקיימים.
  • השתמשו בהאשתגים. בשונה מפייסבוק, להאשתגים באינסטגרם יש לא מעט כוח, ואם תבחרו בהאשתגים נכונים (ופה נעצור להמליץ לבצע מחקר האשתגים מקדים), ותשתמשו בהם בחוכמה, תוכלו להשיג עוקבים חדשים.
  • תמונות איכותיות – וותרו על תמונות מטושטשות או לא ברורות, והעדיפו לקדם ולשווק את הפרופיל באמצעות תמונות איכותיות. אם תתכננו מראש אסטרטגיית תוכן, תוכלו לצאת ליום צילומים ממוקד, ולצלם באופן מרוכז את כל התמונות שנחוצות לכם לפוסטים ולסטוריז, לרבעון קדימה.
  • שלבו בין הפן האישי לעסקי – לא כל פוסט חייב להיות שיווקי (וזה גם לא מומלץ). אנשים רוצים להכיר את הפנים שמאחורי העסק, לשמוע גם קצת סיפורים אישיים, והסטורי מהווה הזדמנות מצוינת לעשות זאת.

שיווק ופרסום באינסטגרם: עצות הזהב לשיווק אפקטיבי

קו עיצובי אחיד – האם זה נחוץ?

ובכן, זה ממש תלוי בעסק שלכם. מרבית עמודי האינסטגרם בהחלט שומרים על קו עיצובי אחיד, וזה מומלץ, אבל אם לא תקפידו על כך, זה לא אמור לגרוע באופן משמעותי משיווק הפרופיל שלכם. לתוכן איכותי יש הרבה יותר משמעות, מאשר פרופיל מדוגם ומעוצב. מה כן מומלץ? למצוא פלטת צבעים קבועה שתשרת אתכם גם בעיצובים של הסטורי וגם בעיצובים של תמונות בפרופיל.

שיווק ממומן

לא תמיד השיווק האורגני יביא לתוצאות הרצויות, ולכן טוב לדעת שיש גם אופציה לשיווק ממומן, מה שיאפשר לכם לטרגט קהלים באופן מדויק, ולייצר קמפיינים שונים ומגוונים. כשפוצחים בתהליך של שיווק ממומן, מוטב לעשות זאת באופן מושכל, ורצוי בליווי של בעל מקצוע, אם כי בהחלט ניתן לעשות זאת גם באופן עצמאי.

בהצלחה.

 

נגישות